Старообрядческая икона богородица от бед страждущих. Чудотворная икона божией матери "избавление от бед страждущих". Значение иконы Божией Матери «Избавительница»

Кондак 1

В озбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучати конечне и научи нас пети Тебе, Богородице, весело:

Икос 1

А нгелов множество по Твоему, Мати наша, повелению ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию:

Радуйся, ангелов на спасение наше посылающая; радуйся, Царице горних чинов, небесную их помощь нам дарующая.

Радуйся, ангелом хранити нас повелевающая; радуйся, воинством ангельским врагов наших поражающая.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 2

В идят бедствующии толикую и многую помощь Твою сердечно Тя призывающим и наставляются тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Икос 2

Р азумеют мнози, яко мирови Тя дарова Сын Твой Избавительницу бедствующим, темже поем Тя сице:

Радуйся, бедствующих Мати; радуйся, страждущих утешение.

Радуйся, болящих исцеление; радуйся, ненадежных надеждо.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 3

С ила Вышняго даровася Ти на помощь и спасение миру и нас, в бедах погибающих. И кто Тобою не избавлен бысть, и кто не поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

И мущи непостижимую любовь к роду человечу, кая воздыхания не прияла еси, кия слезы не отерла еси, и кого не принудила еси призывати Тя? Темже приими от нас похвалы сия:

Радуйся, бедствующих скорое услышание; радуйся, погибающих известное спасение.

Радуйся, печальных и скорбных утешение; радуйся, плененных свобождение.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 4

Б уря несчастий налете на ны, спаси убо нас погибающих, спаси, Избавительнице наша, бурю погибельную на земли Укротившаго показующая нам и приемлющаго нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

С лышаша человечестии роди всю Твою к Христианом дивную любовь и Твое мощное избавление их от всяких находящих на них лютых, научишася пети Тебе:

Радуйся, человеческаго рода от бед избавление; радуйся, бурь житейских прекращение.

Радуйся, уныния прогонительнице; радуйся, радости по скорби нам подательнице.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 5

Б оготечней звезде подобящися, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняеши, да во свете Твоея любве узрят Господа и воспоют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

В идеша людие российстии Твое не чаянное от многоразличных бед избавление, радостно поют Тебе сице:

Радуйся, в бедах наша помощнице; радуйся, скорбей наших отъятие.

Радуйся, печалей наших отгнание; радуйся, в скорбех наших утешение.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 6

П роповедуют помощь Твою и любовь Твою, Мати, исцеленнии, утешеннии, обрадованнии и спасеннии Тобою от бед и поют Твоему высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

В озсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и настави пети Тебе, Владычице:

Радуйся, мрак душ наших просвещающая; радуйся, тьму греховную потребляющая.

Радуйся, светом радости души ободряющая; радуйся, мглу греха разгоняющая.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 7

Х отящим нам конечному отчаянию предатися, отвсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавительнице, и ободрихомся, и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Н овую и нежданную показала еси нам милость Свою, под державную руку Твою нас восприимши, и отвсюду вопием Ти, Богородице:

Радуйся, Царице державная: радуйся, и нас под Твою державу восприявшая.

Радуйся, защиту Твою нам даровавшая; радуйся, врагов наших поразившая.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 8

С транное чудо: на погибель обреченнии и в нуждах томящиися безчисленных, внезапу спасение и избавление получают от Тебе, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

В си сущии во мраце скорбей, вси обуреваемии несчастий бурею, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению, покрову Девы Избавительницы, вопиюще Ей:

Радуйся, радостей источниче; радуйся, печалей прогнание.

Радуйся, бед избавление; радуйся, всяческаго покоя подательнице.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 9

В се существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление им несущую, вместо печалей радость подающую поющим Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 9

В итии многоумнии обезумеша, видяще Твое скорое чудесное от бед страждущих избавление, и умолкоша, нам поющим Ти:

Радуйся, чудесы мир удивившая; радуйся, чудесы нас укрепившая.

Радуйся, безбожие чудесами истребившая; радуйся, врагов силою Божиею посрамившая.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 10

С пасти хотя всяку душу человечу, всею любовию печешися о ней, дондеже научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

С теною мир христианский хранящая и всяку душу от врагов ограждающая явися икона Твоя, Избавительнице, в мире православном и чудесы прославися, Тебе людем Божиим воспевающим:

Радуйся, наставнице наша; радуйся, Избавительнице наша.

Радуйся, веселие наше; радуйся, вечная радосте наша.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 11

П ение непрестанно приносим Ти, Владычице, Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии и Божественному Сыну Твоему поющии радостно: Аллилуиа.

Икос 11

С ветосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам икона Твоя, Избавительнице, наставляющая нас пети Тебе:

Радуйся, от глада нас избавляющая; радуйся, вредоносящее естество от растений отгоняющая.

Радуйся, посевы и леса и все растущее от погибели спасающая; радуйся, земледельцев скорбящих утешение и труда их благословение.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 12

Б лагодать от иконы Твоея, Избавительнице, текущая, исцелений струи подающая и сердца веселием оживляющая, побуждает всех волею пети, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

В оспеваем исцеления, от святыя иконы Твоея бываемая, воспеваем наипаче воскресение Анастасия отрока и воспевающе поем:

Радуйся, мертвых воскрешающая; радуйся, умершия сердца оживляющая.

Радуйся, от смерти и вечнаго огня изымающая; радуйся, посмертное наше упование и защито.

Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 13

О всепетая, вселюбимая наша Мати! Умилосердися ныне и помилуй, в лютых и безысходных сущих нас скорбех избавляющи, научи нас сердечно воспевати Богу, прощающему нас: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангелов множество …» и 1-й кондак «Возбрани врагом …».

Молитва

О Мати Божия, помоще наша и защито, присно буди нам Избавительница, на Тя бо уповаем и всегда вседушно Тя призываем, умилосердися и помози, пожалей и избави, приклони ухо Твое и наша скорбныя и слезныя молитвы приими, и якоже хощеши успокой и обрадуй нас, любящих Твоего возлюбленнаго Сына, Емуже слава, честь и поклонение, со Отцем и Святым Духом, во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4

Я ко пресветлая звезда, просия Божественными чудесы святой образ Твой, Избавительнице, лучами благодати и милосердия Твоего озарив в нощи скорбей сущих. Подаждь убо и нам, Всеблагая Дево, избавление от бед, исцеление недугов душевных и телесных, спасение и велию милость.

Кондак, глас 8

К о иконе Твоей, Пресвятая Госпоже, бедствовавшии с верою притекше, заступлением Твоим избавишася от злых, но, яко Мати Христа Бога, и нас свободи от лютых обстояний, временных и вечных, да зовем Ти: радуйся, Избавительнице наша от всех бед.

Величание

В еличаем Тя, Пресвятая Дево, богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.

Икона Божией Матери "Избавление от бед страждущих"

В книге "Сказания о земной жизни Пресвятой Богородицы" предположительно отождествляется с иконой Богородицы "Взыскание погибших" , а точнее - с Борским списком последней. Однако, иконография этих изводов заметно отличается. Так, на иконе "Избавление от бед страждущих" Божия Матерь обращена вправо, обыкновенно изображена в венце, отличаются и сложение Её рук и поза Богомладенца .

Иконописный извод "Избавление от бед страждущих" утвердился в Русской Православной Церкви не позднее второй половины XVIII века. Так, в году он встречается внутри сложного иконописного сюжета, написанного ярославским иконописцем Андреем Денисовым .

В последние годы наиболее прославился чудесно обновляющийся список иконы в Арзамасском Никольском монастыре . В году на совершенно почерневшей иконе появилось светлое пятнышко, высветившее небольшую овальную часть иконы размером 10-15 см. С того времени икона постепенно очищалась без участия человеческих рук - особенно быстро прояснившаяся поверхность стала расти в середине лета года. Летом года, по уже значительно очистившимся его деталям, удалось достоверно определить иконографию образа .

Для молитвенного обращения к иконе составлен особый акафист.

См. также

  • Акафист:

Литература

  • , Изд. Рус. на Афоне Пантелеимонова мон-ря. М., 1904, 275.
  • , Ярославль, Аверс Пресс, 2006, 64–73, цв. илл. 18–23.
  • , 2004, № 6.

Использованные материалы

  • Сказания о земной жизни Пресвятой Богородицы с изложением пророчеств и преобразований , Изд. Рус. на Афоне Пантелеимонова мон-ря. М., 1904, 275:
  • Кузнецова, О. Б., "Заметки о творчестве ярославского иконописца XVIII века Андрея Денисова," X научные чтения памяти Ирины Петровны Болотцевой: Сборник статей , Ярославль, Аверс Пресс, 2006, 64–73, цв. илл. 18–23:
  • Георгия (Федотова), игум., "Избавление от бед страждущих," Русский Дом. Журнал для тех, кто любит Россию , 2004, № 6:

«ИЗБАВЛЕНИЕ ОТ БЕД СТРАЖДУЩИХ»


Икона Божией Матери «Избавительница от бед страждущих». XVI в. (?) (собор Богоявления в Елохове, Москва)(«Избавление от бед», «От бед страждущих», «Обет страждущих»), образ Божией Матери, в наст. время известный в России в чтимых списках: из Никольского придела Богоявления собора в Елохове в Москве, Казанского собора г. Людиново (Калужская обл.), из собора арзамасского во имя святителя Николая Чудотворца женского монастыря.

На иконе Богородица представлена прямолично, сидящей, в царском одеянии: в венце, распахнутом гиматии с запоной (либо без нее) и в платье с поясом (редко без пояса), на голове плат. Богомладенец сидит на левой руке Матери (тип «Одигитрия»), Которая правой рукой придерживает Его ножки. Различия изводов 3 чтимых икон касаются позы Младенца и жеста правой руки Богоматери.

На чудотворной иконе XVI в. (?) из Никольского придела собора Богоявления в Елохове (празд. 5 февр.) Младенец изображен со склоненной в сторону Матери головкой, двуперстно благословляющим, в левой руке, лежащей на колене,- свернутый свиток; Богоматерь (изображена по пояс) поддерживает левую ножку Сына, Его правая, подогнутая ножка не видна.


Икона Божией Матери «Избавительница от бед страждущих». 30-е - 50-е гг. XVIII в. (Казанский собор в Людинове Калужской обл.)

В дореволюционных и совр. справочных изданиях чествование иконы приходится на Неделю всех святых. Еженедельно перед ней читается акафист, составленный и изданный в Арзамасе (2002). В «Сказании о земной жизни Пресв. Богородицы с изложением пророчеств и преобразований, относящихся к ней» (М., 1904. С. 290) образ был ошибочно соотнесен с иконой «Взыскание погибших» («Борская», из с. Бор, Тарусского у. Калужской губ.), имеющей др. иконографию; на этом основании был утвержден день празднования образа.

На датируемом 30-50-ми гг. XVIII в. местночтимом чудотворном образе из Казанского собора г. Людиново (празд. 9 февр.) Богомладенец локотком правой руки опирается на плечо Богородицы, Которая поддерживает Его ступни, свиток в левой руке отсутствует. На плате Богоматери, покрывающем Ее правое плечо,- звезда.

Предположительно образ был написан по заказу заводчика Н. Н. Демидова или членов его семьи для строящегося на Людиновском заводе храма во имя пророков Илии и Елисея (освящен в 1750). Сначала икона находилась в деревянном храме, позже - в каменном Казанском соборе, построенном рядом в 1802-1820 гг. В нем образ пребывал до 1930 г. 14 февр. храм был закрыт, ценная церковная утварь изъята и по описи передана в Госбанк, часть икон уничтожена, уникальный хрустальный иконостас разорен. Среди икон, к-рые верующим удалось спасти, оказалась икона Божией Матери «Избавление от бед страждущих»: П. С. Финаева скрыла ее на чердаке своего дома (ул. Первомайская, д. 30); в 1987 г. дом перешел во владение родственников О. В. Черноусова. Последнему передали икону, после смерти Черноусова в 1993 г. его мать пожертвовала образ в Сергиевский храм в Людинове. 9 февр. 2000 г. икона с крестным ходом была возвращена в открывшийся в Людинове Казанский храм, настоятелем к-рого назначен свящ. Алексий Жиганов, знавший о желании своего друга (Черноусова) передать икону в эту церковь, когда там возобновятся богослужения. С 2000 г. в Казанском храме ведется летопись чудесных событий и исцелений, связанных с этим образом. Перед иконой читается особый акафист, составленный на основе арзамасского,- первые буквы его кондаков и икосов составляют акростих с названием иконы. Е. Г. Донской, произведший в 2008 г. реставрацию иконы, приписывает ее исполнение одному из царских иконописцев, выселенных во множестве при имп. Петре I из Москвы «за ненадобностью» и осевших на землях, позднее отнесенных к Калужской губ.

На образе нач. XIX в. из Богоявленского собора арзамасского во имя свт. Николая Чудотворца жен. мон-ря Младенец касается головкой щеки Матери, а правой ручкой Ее шеи, локотком опираясь на плечо Богородицы, прикрывающей Его ступни. Гиматий Божией Матери без застежки, на правом плече - звезда.

Образ пожертвован обители в 1994 г. С этого времени зафиксировано обновление иконы. К сер. лета 2000 г. очистились лики Спасителя и Богоматери, стала видна корона на голове Царицы Небесной, правая рука Младенца и Его ножки, опирающиеся на правую руку Богородицы, выявились цвета одежд. Летом 2001 г. стало возможно идентифицировать иконографию образа. Сестрами обители составлен акафист этой иконе на основе акафиста Божией Матери Избавительнице.

Другие иконы «И. от б. с.»


Икона Божией Матери «Избавительница от бед страждущих». Нач. XIX в. (собор Богоявления мон-ря во имя свт. Николая, Арзамас) Поясной образ Богоматери в короне, в распахнутом мафории, с Младенцем на левой руке, с подписью: «От бед страждущих» приведен в кн.: Изображения Богоматери / Изд.: С. Т. Большаков; ред.: А. И. Успенский. М., 1992. С. 8. На нем Богоматерь представлена с поднесенной к груди правой рукой, Богомладенец касается правой ручкой не шеи Матери, но чуть ниже, Его головка обращена в сторону предстоящих. По прориси известен иконный образ «Обет страждущих» из собрания Г. Д. Филимонова (в нач. XX в. хранился в ОЛДП: Кондаков. 1999р. С. 78. Рис. 67): Младенец, сидящий на правой руке Богоматери, приник к Ее плечу, касаясь челом щеки; Его левая рука поднесена к вороту платья Матери, правая сжимает свиток (тип «Умиление»), что сближает этот образ с изводом «Богоматерь Почаевская». Н. П. Кондаков соотносил подобный вариант изображений Богоматери и Младенца с произведениям итал. мастеров XIV в. (умбрийской и сиенской школы) и иконами итало-критской школы XIV-XV вв., к-рые в XV в. стали известны на Руси и послужили основой для возникновения изводов мн. чудотворных икон Богоматери, в т. ч. «И. от б. с.» и Почаевской иконы Божией Матери. (Там же. С. 75-79, 201-202).

Икона «И. от б. с.». иногда встречается с изображениями святых на полях, являясь, вероятно, личным моленным образом (икона невьянской школы, XIX в., Областной краеведческий музей, Екатеринбург). Чаще извод включен в состав получивших широкое распространение 4-частных икон с образами Божией Матери, с Распятием в перекрестье (икона кон. XIX в., собрание А. А. Кирикова, Москва) или без Распятия (икона XIX в., ЦМиАР). На иконах «И. от б. с.». обычно присутствуют образ Пресв. Богородицы «Умягчение злых сердец» (с подписью «Умягчение злых сердец» или «Семистрельная»), иконографически восходящий к гравюре «Богоматерь Ченстоховская» 1711 г. Г. П. Тепчегорского, «Утоли мои печали» («Утоление печали Пресв. Богородицы» или «Утоли болезни»), «Взыскание погибших». Подобный подбор может косвенно свидетельствовать о западнорус. или польск. происхождении иконы-протографа и быть связанным с порядком чередования изводов на иконе «Распятие и Страсти Господни, с 142 чудотворными образами Пресв. Богородицы» из Богоявленского собора в Елохове, кон. XVIII - нач. XIX в. (гипотеза о происхождении образов, подобных последнему, от гравюры в ст.: Кочетков И. А. Свод чудотворных икон Богоматери на иконах и гравюрах XVIII-XIX вв. // Чудотворная икона в Византии и Др. Руси. 1996. C. 404-420). На «четырехчастных» и многосоставных Богородичных иконах с изводом «И. от б. с.» кроме названных могут быть представлены образы Божией Матери Южская, Троеручица, Ахтырская (икона «София Премудрость Божия и чудотворные иконы Богоматери», 1825, ГРМ), а также «Нечаянная Радость».

Лит.: Булгаков С. В. Настольная книга для священно-церковнослужителя. М., 1993р. Ч. 2. С. 1573; «Пречистому образу твоему поклоняемся...»: Образ Богоматери в произв. из собр. ГРМ. М., 1995. Кат. 148; Сидоренко Г. В. «Пята Спасителя»: Об иконографической особенности нек-рых чудотворных икон // Чудотворная икона в Византии и Др. Руси / Ред.-сост.: А. М. Лидов. М., 1996. С. 321-335; Кондаков. Иконография Богоматери. 1999р. Т. 3; Рус. чудотворная икона: «О Тебе радуется…»: Иконы Богоматери XVI-XIX вв. М., 2000. С. 314-317; Акафист иконе Божией Матери «Избавление от бед страждущих» / Николаевский Арзамасский жен. мон-рь. [Арзамас], 2005. С. 3; Икона Божией Матери «Избавление от бед страждущих» Елоховская // Богоявленский кафедральный собор: Путев. М., 2005. С. 15, 22; Настольная книга священнослужителя: В 8 т. Почаев, 2006. Т. 3. С. 5; Сызранская икона: Кат. выст. Самара, 2007. С. 109.

Прот. Алексий Жиганов, Д. А. Афанасьев


Православная энциклопедия. - М.: Церковно-научный центр «Православная Энциклопедия» . 2014 .

Смотреть что такое "«ИЗБАВЛЕНИЕ ОТ БЕД СТРАЖДУЩИХ»" в других словарях:

    Православная иконография Богородицы - Икона «Распятие и Страсти Господни с изображением 142 образов Богородицы». Кон. XVIII нач. XIX в. (Богоявленский собор в Елохове, Москва) См. также … Википедия

    Образ Девы Марии - Икона с изображением различных типов икон Богородицы Cм. также: Католическая иконография Богородицы Православная иконография Богоматери совокупность типов изображения Богородицы в иконописи и система их изучения. Внешний вид Богородицы кроме… … Википедия

ВзбраннаяВоеводо Победительная, от всяких бед нас избавляющая и скорбь на радость прелагающая, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуемТираби Твои, Богородице.Ты же, яко имущая державу непобедимую, возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа отлучатиконечне и нас, страждущих, всяких бед избави, да зовем Ти:

Ангелов Творец и человеков Создатель, видя благого сердца Твоего изволение и сострадание к бедами обремененному роду человеческому, избраТя яко Милостивую за всех грешных к Богу Ходатаицуи Добрую Избавительницу от бед страждущих, да всиизбавльшиеся Тобою от бед зовут Ти таковая:

Радуйся, страждущих Избавление!

Радуйся, кающихся с Богом примирение!

Радуйся, самыхотверженных спасение!

Радуйся, отчаянных непреложное Упование!

Радуйся, неразрешимых обстоятельств быстрое и милостивое разрешение!

Радуйся, Нечаянная Радость всех благ исполнения!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Видящии все бедствующии Твое многощноезаступление и милостивое избавление всех от бед страждущих, радостью исполняются, непрестанно поя Сыну Твоему:

Аллилуйя!

Разум недоразумеваемыйразумети ищущи вси в скорбях и злых обстоянияхпребывающии, разумея Тя яко Всемилостивую Заступницу и Избавительницу от бед страждущих, к Твоему всесильному заступлению прибегают, и скорое от всех бед избавление и скорбей на радость преложение в Тебе обретая, зовут Тисице:

Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая!

Радуйся, несомненною надеждою на помощь Божию нас в бедах утешающая!

Радуйся, ко спасению вразумляющая и направляющая!

Радуйся, скорбящим скорбь на радость претворяющая!

Радуйся, всех в скорби вопиющих к Сыну Твоему молитвы приносящая!

Радуйся, все беды, скорби и печали к славе Божией обращающая!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Силою Вышнего дана Тебе благодать избавляти от бед страждущих, МатиДево, да все спасение и совершенное от бед избавление Тобой улучившии всегда поют сице:

Аллилуйя!

Имуще воистину державу непобедимую и милосердие неизреченное, восприялаеси благодать избавляти всех от бед страждущих и в скорби Тебе вопиющих, о Всемилостивая наша Владычице, да вси спасение и совершенное от скорбей своих избавление восприявшиирадостию исполняются и вопиют Богородице:

Радуйся, вечныя смерти Избавление!

Радуйся, жизни нашеяумирение!

Радуйся, от страстей погибельных спасающая!

Радуйся, покой тем душам нашим приносящая!

Радуйся, надеждою на милость Божию укрепляющая!

Радуйся, всех верных в Боге утверждающая!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Бурею бед, находящих на ны вмногоскорбном плавании жития сего одержими, воистину Ковчег спасения и совершенное от бед избавление в Тебе обретаем, о Владычице, Богу же о Тебе вопием:

Аллилуйя!

Слышаша все человеческие роди Твою ко христианом дивную любовь, яко избавляеши их всегда от находящих на них лютых, по глаголу Твоему воистину ублажаютТя, Богомати, научишасяпети Тебе:

Радуйся, всякой скорби избавление!

Радуйся, милости Божией исполнение!

Радуйся, благодати на нас, грешных, излияние!

Радуйся, воли Божией совершенное познание!

Радуйся, на пути Христовом укрепление!

Радуйся, вечныя печали истребление!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Боготечней звезде подобна явися икона Твоя, Владычице, воистину всем быв Избавление от бед страждущим, и в радости Богу вопиющим:

Аллилуйя!

Видеша люди земли российския и все в злых обстояниях к Тебе прибегающии, о Владычице, Твое нечаянное Избавление от бед страждущих, радостно поют Тебе сице:

Радуйся, всяческих печалей избавление!

Радуйся, во благих желаний наших исполнение!

Радуйся, Отраду и Утешение приносящая!

Радуйся, самым отчаянным надежду подающая!

Радуйся, плененных Свободительнице!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Проповедуют помощь Твою и любовь, Мати, всиутешеннии, исцелении и избавлении Тобою от бед, сего ради Сыну же Твоему поющии:

Аллилуйя!

Возсия нам многосветлая икона Твоя, Богомати, яко светлое просвещение Истины, иже есть Господь наш Иисус Христос, иже образ Твой Избавление от бед страждущих милостивно нам дарова, сих же избавльшиисявопияху к Богородице:

Радуйся, от мглы погибели спасающая!

Радуйся, мрак душ наших просвещающая!

Радуйся, лукавство суетногосего века потребляющая!

Радуйся, приводящая к Свету Истины!

Радуйся, всех страждущих в сем мире грешном надеждою благ вечных ободряющая!

Радуйся, по воле Божией жити в веке сем лукавом нас усердно наставляющая!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Хотя избавление всем от бед страждущим даровати Христос Истинный Бог наш в Твоей девственойвселься утробе, Чудную Избавительницу нам Тебя дарова. Темжедивяся Его неизреченной премудрости, зовем:

Аллилуйя!

Новую нам Тядарова Спасительницу и Избавительницу от бед страждущих Сын Твой, да видя Твое всемилостивое заступление и всех в скорби тебе вопиющих от бед спасение, скорбей и печалей избавление и на радость их скорое и милостивое преложение, воспоем Тя, вопиюще:

Радуйся, от самых страшных бед спасение!

Радуйся, всех скорбных обстоятельств разрешение!

Радуйся, молитв всех в скорби вопиющих к Богу приношение!

Радуйся, всем скорби Христа ради претерпевшим бед на радость преложение!

Радуйся, милосердия Божия всемилостивое исполнение!

Радуйся, всем достойно Христа ради претерпевшим милостивое воздаяние!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Странно есть неверующим сынам суетного и лукавого века сего видети, како все вернии, к заступлению Всемилостивой Владычицы Матери милосердия прибегая, совершенное от бед спасение, от всякой скорби избавление и нечаянную радость обретают, вопиюще Сыну Ея:

Аллилуйя!

Всисущии во мраце скорбей суетного и многомятежного века сего, всиобуреваемии несчастий бурею, приидем к доброму пристанищу и надежному покрову Девы Избавительницы, да от всех бед избавление и скорбей на радость скорое преложениеулучивше, от всея души вопием Ей:

Радуйся, всякой скорби Избавительнице!

Радуйся, от вечныя погибели Спасительнице!

Радуйся, в печалях Сострадательнице!

Радуйся, надежду потерявшим всяких благ Подательнице!

Радуйся, надежд на Тя уповающих никаконикогда же посрамляющая!

Радуйся, конец жизни непостыдный всем надеющимся на Тядарующая!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Всякая душа христианская знает Тя яко добрую Избавительницу от бед страждущих и твердое упование на Твое предстательство возложив, поет Сыну Твоему и Богу:

Аллилуйя!

Ветиямноговещанныя маловерного и многосуетного века сего недоумевают о Тебе Богородице, како все вернии, в злых обстояниях жизни своея к Тебе прибегая, в скорбях утешение, в болезнех исцеление, в бедах избавление и скорбей на радость преложение по ходатайству к Тебе обретая, верно вопиют:

Радуйся, суетную мудрость века сего посрамляющая!

Радуйся, в Боге разум утверждающая!

Радуйся, злые начинания разрушающая!

Радуйся, скорбями к Богу обращающая!

Радуйся, пекущимся о благе ближних Добрая Сотруднице!

Радуйся, всем в бедах помогающим УсерднаяСпоспешнице!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Спасти хотя мир и всяку душу страждущучеловечу всех Спаситель нам ТяМати Свою яко доброе Избавление от бед страждущих дарова, сего ради яко Бог слышит от нас:

Аллилуйя!

Стена еси всем, Богородице, явисясвятыя иконы Твои, среди них и сей образ Твой Избавление от бед страждущих светло сияет, радость спасения всем принося, им же от всех злых избавление и скорбей на радость преложение по ходатайству к Тебе обретая, от души вопиют Ти:

Радуйся, отчаянных спасение!

Радуйся, печалей утоление!

Радуйся, скорбящих утешение!

Радуйся, скорбей на радость обращение!

Радуйся, Радость, Радость всему миру родившая!

Радуйся, Сладость, Рождеством Своим весь мир возвеселившая!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Пение непрестанное приносим Ти, Владычице, Тобою бо обретаем от всех бед и скорбей избавление, и на радость их преложение, того ради Сыну Твоему вопиим:

Аллилуйя!

СветоприимнаяСвеща, во тьме бед страждущим явися икона Твоя, МатиДево, всибоот бед страждущии и пред ней молящиися к помощи Твоея прибегают, скорби и печали свои пред Тобой, Утешительницей скорбящих изливая, от бед избавление,печалей утоление, в скорбях утешение и нечаянную радость обретая, поют Ти, почитая званиими сими:

Радуйся, от отчаяния спасающая!

Радуйся, всех унывающих надеждою на милость Божиюутверждающая!

Радуйся, всем радости лишенным скорбь на радость обращающая!

Радуйся, всем отчаянным надежду подающая!

Радуйся, погибших душ взыскание!

Радуйся, кающихся грешников пред Богом оправдание!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

Благодати Источник Неисчерпаемый дати восхотев благодати Податель нам Тебя Матерь Свою дарова, Ю же иконы познавших источник Того благодати, побуждает пети всех:

Аллилуйя!

Поюще Твое Рождество и от Него бываемое всем избавление от бед страждущим, хвалим Тявси, яко одушевленный храм, Богородительнице, почитаем же и иконы Твои, яко источник Того благодати, во Твоей бо утробе вселивсясодержай вся рукою Господь, освяти, прослави и научи вопити Тебе всех:

Радуйся, от вечныя погибели спасение!

Радуйся, и мертвых воскрешение!

Радуйся,омертвевшая сердца росою благодати оживляющая!

Радуйся, от бед в отчаяние пришедших к новой жизни воскрешающая!

Радуйся, во мрак отчаяния впавших от пагубныя скверны Отвратительнице!

Радуйся, нового смысла жития всем Христа ради страждущим Подательнице!

Радуйся, Милостивая Владычице, Избавление от бед страждущих!

Радуйся, Мати милосердия, Избавление от бед страждущих!

О, Всепетая и ВселюбимаянашаМати, Избавление от бед страждущих! Умилосердися ныне и помилуй нас, в лютых скорбях жития сего сущих и от всех бед и скорбей избави всех, вопиющих Избавителю страждущих о Тебе:

Аллилуйя!

Сей кондак глаголи трижды, по сем 1-й икос Ангелов Творец и 1-й кондакВзбраннойВоеводоПобедительная…

Молитва перед иконой Богородицы «Избавление от бед страждущих».

О, Всемилостивая наша Владычице, рождшая Творца и Спасителя всяческих, Всемощнаянаша Покровительнице и Избавительнице от бед страждущих! Нынешнее моление наше, в скорби Тебе приносимое, милостивно прими и к Престолу Сына Твоего Христа Бога нашего принеси. От всякой беды и скорби нас избави и на радость ее обращение даруй, да восславим Сына Твоего и Бога и Твое Всемилостивое к Нему о нас грешных предстательство во веки веков. Аминь.

Составитель сего текстаИгорь Храмов (Тесёлкин), как и все обременен многочисленными скорбями, в том числе и от людей, подавляющих истину неправдою, и просит молитв о себе и своих близких:

О здравии р.Б.

Валентины (ж)

и всех благотворящих

и молящихся за нас

Об упокоении

Григория

Владимира

Спаси Вас Господи!

Составитель сего текста крайне нуждается в молитвенной помощи в своём творчестве на благо Церкви и России и в защите от людей, этой деятельности активно препятствующих.

Молитва царя Давида о прошениях

Господи Иисусе Христе Сыне Божий, исполни во благих прошения моя!

Молитва о чтущих молитву

Игоря Храмова Тесёлкина

Господи Иисусе Христе Сыне Божий, помяни всех, со страхом Твоим и добрым расположением чтущих молитвы сия (составленныя тексты) и исполни во благих прошения (желания и чаяния) их, и их молитвами помилуй и спаси нас грешных. Аминь!

Прошу молитв и братии, работниках и прихожанах Свято - Никольского мужского монастыря и прочих рабах Божиих, непрестанно вдохновляющих меня на новое творчество:

Молитвы о всяком прошении

Прошу молитв о вразумлении р. Б Игоря и Валентины (ж)

Нуждаюсь в Вашей молитвенной помощи!

Моя деятельность в инете ограничена! Мои ссылки блокируют! Мои аккаунты и публикации удаляют! Меня, составителя текстов акафистов иконам Божией Матери «Игоревская», «Слово плоть бысть», Косме Саратовскому и многих других молитвенных текстов, за мою литературную деятельность всячески унижают, преследуют, угрожают, по словам священников, «посадить по голубой статье - вот тебе и мученическая смерть». Меня лишили всяких средств существования. Пройдитесь по ссылочкам, посмотрите и сделайте выводы сами. Просьба ко всем неравнодушным: если публикация понравилась - ссылку сделайте, пожалуйста!!

Мои недоброжелатели распространяют клеветнические измышления: якобы моё творчество «осуждается Православной Церковью». Это гнусная ложь: наберите в поисковике название акафистов иконе Божией Матери Игоревская, Косьме Саратовскому - они, как и многие другие, расположены или были до недавнего времени - после вот этих публикаций - на официальных сайтах РПЦ - при этом автор вынужден жить в нищете. Мало того - подвергается за своё творчество нападкам. Сами смотрите:

Апокалипсис онлайн удалён Или конец света в прямом эфире

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучати, а нас научи пети Тебе весело: Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Икос 1

Ангелов множество, по Твоему, Мати наша, велению, ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию: Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая. Радуйся, Царице горних чинов, их небесную помощь нам дающая. Радуйся, Ангелам хранити нас повелевающая. Радуйся, Воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 2

Видя бедствующие толикую и таковую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляют тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеют мнози, яко дарова Тя Сын Твой, Избавление от бед страждущих, призывающим Тя сице: Радуйся, бедствующих Мати. Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, безнадежных надеждо. Радуйся, беспомощных помоще. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 3

Сила Вышняго дарова Тя на помощь и спасение миру, в бедах погибающу, и кто Тобою избавлен бысть, поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи непостижимую любовь к роду человеческому, кии слезы не отвергла еси, и того не принудила призвать Тя, вопиюще: Радуйся, бедствующих скорое услышание. Радуйся, плененных свобождение. Радуйся, погибающих быстрое спасение. Радуйся, печальных и скорбных утешение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 4

Буря несчастий налетает на ны. Спаси нас, погибающих, спаси, Избавление от бед страждущих, бурю погибельную на земле укрощающая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша человечестии роди всю Твою к христианом дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находивших на них лютых, научишася пети Тебе: Радуйся, человеческого рода от бед Избавление. Радуйся, уныния прогонительнице. Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, радости по скорби нам подательнице. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 5

Боготечной звезде подобящаяся, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняющая, да во свете Твоея любви узрят Господа и вопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще людие Российстии Твое нечаянное от многообразных бед избавление, радостно поют сице: Радуйся, в бедах наших Отъятельнице. Радуйся, печалей наших отгнание. Радуйся, в скорбех наше утешение. Радуйся, в радостех наше воздержание. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 6

Проповедают помощь Твою и любовь Твою, Мати, все исцеленные, утешенные, оправданные и спасенные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил есть пети Тебе: Радуйся, мглу греха разгоняющая. Радуйся, тьму греховную истребляющая. Радуйся, мрак души моея просвещающая. Радуйся, светом радости душу мою ободряющая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предатися отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавление от бед страждущих, и ободрихомся, и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Новую и нежданную показа Ты нам милость Свою, под Державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти: Радуйся, Царица Державная. Радуйся, под Твою Державу нас восприявшая. Радуйся, защиту Твою нам даровавшая. Радуйся, врагов наших поражение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 8

Странное чудо - на погибель обреченные, в нуждах томящиеся, бесчисленные внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей Мати, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые бурей несчастий, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению - покрову Девы, Избавление от бед страждущих, вопиюще Ей: Радуйся, от глада нас избавляющая. Радуйся, вредоносящее естество от растительного мира отгоняющая. Радуйся, посевы, и леса, и все растущее от погибели спасающая. Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и отрада благословенная. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление ему несущую и вместо печалей радость подающую, поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Витии и многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление и умолкоша нам, поющим Ти: Радуйся, чудесами нас укрепившая. Радуйся, беды чудесами истребившая. Радуйся, чудесами нас вразумившая. Радуйся, иконою Твоею нас возвеселившая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 10

Спасти хотя всякую душу человеческую любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною мир христианский хранящи и каждую душу от врагов ограждающи обретеся и проявися дивный образ Твой, «Избавление от бед страждущих», да прославим его, поклонимся и притецем к Твоему заступлению, Мати Божия, воспевая: Радуйся, Избавительнице наша. Радуйся, наставнице наша. Радуйся, веселие наше. Радуйся, вечная радосте наша. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии, Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам Твоя икона, «Избавление от бед страждущих», темже радуемся мы, грешнии, имуще таковую чудную икону Твою в храме своем, яко залог Твоего к нам и ко Обители нашей благоволения, и надеяся на Твоя матерния молитвы и скорое их услышание, умильно глаголем: Радуйся, радостей источниче. Радуйся, печалей прогнание. Радуйся, бед уменьшение. Радуйся, всякого покоя подательнице. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 12

Благодать от иконы Твоея, «Избавление от бед страждущих», текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побуждает всех вольной волей пети о Тебе, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Воспеваем Твоея иконы дивное обновление, воспеваем Твое милостивное на нас, грешных, призрение и, воспевающе, поем: Радуйся, от смерти и вечного огня изымающая. Радуйся, мертвых воскрешающая. Радуйся, предсмертное наше упование и защито. Радуйся, по смерти наше упокоение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 13

О, Всепетая, Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй нас, в лютых и безысходных бедах сущих, Единому сущу, нас избавляющу, и научи нас сердечно воспевати Богу, спасающему нас: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

В ос­но­ве на­зва­ния ико­ны ле­жит ве­ра хри­сти­ан, что Бо­жия Ма­терь по­мо­га­ет из­ба­вить­ся от бед и не­сча­стий всем, кто с мо­лит­вой об­ра­ща­ет­ся к Ней за по­мо­щью. Так, в мо­леб­ном ка­но­не ко Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­це есть сло­ва: «Бо­го­ро­ди­ца Вла­ды­чи­ца, по­спе­ши и от бед из­бавь нас» (Песнь 3). Ино­гда об­раз на­зы­ва­ют «Из­бав­ле­ние от бед страж­ду­щих».